top of page

Wat we doen:

 

het doel is jouw e-bike die kapot is, weer aan de praat krijgen. Er komen veel Van Moofs binnen, prachtige fietsen maar vaak met diverse errors helaas. Vooral storingen met de kabels die in het frame lopen (waar je niet bij kan) pakken we aan (de zg sockets en kabelbreuken). Is er geen nieuw onderdeel te krijgen (komt veel voor) dan zoeken we een andere oplossing. We zijn geen tovenaars maar we gaan het zeker proberen, als een echte dokter met een bypass operatie :)  Maar ook andere e-bikes (er schijnen meer dan 200 merken op de markt te zijn) zijn natuurlijk welkom. Ons specialisme is het puzzelen bij schijnbaar hopeloze gevallen en het dan toch voor elkaar krijgen.

​

Een bypass is natuurlijk niet ideaal (eerder een "quick fix" tegen lagere kosten), een nieuwe kabelboom van de fabrikant is beter. Van sommige modellen zoals de X2 zijn die niet meer te krijgen. En als niemand de kabelboom wil maken, kun je met je Vanmoof niet elektrisch fietsen. Om de kabelboom te demonteren moet wel de hele fiets uit elkaar, de kabels lopen door het hele frame: veel werk. 

​

Zó pakken we het aan: de fiets controleren en diagnose stellen wat er (mogelijk) defect is. Kosten van een diagnose bedragen 41 Euro (30 minuten arbeid). Dan doen we een opgave van wat we gevonden hebben en een inschatting van de reparatiekosten. Onvoorziene tegenvallers bij het repareren zijn inderdaad niet te voorzien...dus als het tegenvalt, krijg je het op tijd te horen.

​

Besluit je dat de reparatie niet te laten uitvoeren (reparatiekosten wegen niet op tegen de waarde van de fiets of je hebt een andere oplossing voor ogen): geen enkel probleem, dan betaal je alleen de diagnosekosten. Het komt voor dat we de reparatie niet kúnnen uitvoeren (bijvoorbeeld een software issue of onvindbare spare parts), dan hoef je de diagnose niet te betalen (hebben we allebei pech, zogezegd).

​

Laat je de reparatie wél uitvoeren, dan vervallen de diagnose kosten.

​

Ben je niet de gelegenheid de fiets te brengen naar ons adres in Amsterdam? Als je niet te ver weg woont, kunnen we de fiets ook halen en terugbrengen (kleine vergoeding van toepassing)

​

Schematische weergave in geval van een kabeboom breuk bij een Vanmoof:

waarschuwing bypass.jpg

Zie hieronder waarom kabelbomen bij de S2 en S3 van Vanmoof defect raken: bij het draaien van het stuur schuren de draden tegen de stuurbuis, elke keer weer: (in de video is de zwarte buitenkabel al weg ) ...de kleurige kabels zijn die van de motorkabel  ...  3 dikke om de motor te laten draaien en 3 dunne voor de sensor... de laatste breken het snelst.  

bottom of page