
E-bikes & repair


Reparatie e-bikes, specialist Vanmoof
modellen S / X 2 en S / X 3
Ook andere merken e-bikes zeker welkom!
![20250207_145833[1]_edited.png](https://static.wixstatic.com/media/b20286_95018adbb290402ebe85c16a40433b9a~mv2.png/v1/fill/w_980,h_516,al_c,q_90,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/b20286_95018adbb290402ebe85c16a40433b9a~mv2.png)
Wat we doen:
Het doel is jouw e-bike die kapot is, weer aan de praat krijgen. Er komen veel Van Moofs binnen, prachtige fietsen maar vaak met diverse errors helaas. Vooral storingen met de kabels die in het frame lopen (slecht te bereiken) pakken we aan (de zg. sockets en kabelbreuken). Is er geen nieuw onderdeel te krijgen (komt veel voor) dan zoeken we een andere oplossing. We zijn geen tovenaars maar we gaan het zeker proberen! Hoe moeilijker, hoe leuker!
​
We repareren alleen e-bikes in de werkplaats (aan huis), er is geen winkel waar je ook nieuwe fietsen en accessoires en dat soort dingen kunt kopen. Heb je alleen een lekke band of een kapotte ketting, dan kun je voor dit soort gewone fiets mankementen beter terecht bij een traditionele fietsenmaker; wij leggen ons meer toe op electronica.
​
​Zó pakken we het aan:
eerst de fiets controleren en diagnose stellen wat er (mogelijk) defect is. Kosten van een diagnose bedragen 55 €. Dan doen we een opgave van wat we gevonden hebben en een inschatting van de reparatiekosten. Onvoorziene tegenvallers bij het repareren zijn inderdaad niet te voorzien...dus als het tegenvalt, krijg je het op tijd te horen.
​
Besluit je dat de reparatie te laten uitvoeren, dan betaal je geen diagnose kosten. Besluit je om maar niet te laten repareren (fiets is het niet waard bijvoorbeeld, of je hebt een andere oplossing) dan betaal je alleen de diagnose kosten.
Het komt voor dat we de reparatie niet kúnnen uitvoeren (bijvoorbeeld een software issue of onvindbare spare parts), dan hoef je de diagnose niet te betalen (hebben we allebei pech, zogezegd).
​
​Ben je niet de gelegenheid de fiets te brengen naar ons adres in Amsterdam? Als je niet te ver weg woont, kunnen we soms (kost veel tijd namelijk) de fiets ook halen en terugbrengen (kleine vergoeding van toepassing)
​
​
Zie hieronder waarom kabelbomen bij de S2 en S3 van Vanmoof vaak defect raken: bij het draaien van het stuur schuren de draden tegen de stuurbuis, elke keer weer: (in de video is de zwarte buitenkabel al weg ) ...de kleurige kabels zijn die van de motorkabel ... 3 dikke om de motor te laten draaien en 3 dunne voor de sensor... de laatste breken het snelst.
